21 Eylül 2010 Salı

düne ilaveler

Dün transfer listemi yapıp bazı isimleri belirtmiştim ama akşam spor haberlerini dinlerken benim listemde de olan Ruud van Nistelrooy'un futbolu bırakabileceğini duydum. O zaman bu isim ile ilgili şöyle bir ilave yapayım istedim. Takıma o tip bir santrfor transfer edilmelidir. zaten hafızam elverdiği kadarıyla Fenerbahçe’de ne zaman klasik tipte bir santrafor oynadıysa takım daha başarılı olmuş. Dünya futbolu değişiyor yok 4-6-0 sistemi, yok barcelona modeli falan, artık uçta uzun boylu santrafora gerek yok söylemleri. Ama benim bildiğim bir şey var ki o topu ceza sahası civarında tutup asist yapacak bi adamı olmadığı zaman hiç bişi. Derbiler tamam iyi kapanıyor, ama kapanan takımları aç dediğin zaman fos.eee çok pas yapsın diyoruz, o zamanda medyadaki ulemalar su koyuveriyorlar. yok bu kadar yan pas mı yapılır? Hatırlayın son yirmi yıldaki Fenerbahçe futbol takımlarını. Hasan Vezir, Atkinson, Anderson ve Nobre'li takımları. Bunların hiç birisi takımın en çok gol atan adamları değildiler. Ama takımları şampiyon oldu. Üstüne bide Alex'li mi, Alex'siz mi olsun tartışması.
Neyse santrafor önemli bence.fizikli güçlü, topu orda tutup, asist yapacak.kendisini sevmem ama bir nevi Hakan Şükür. Belki şu makakula bile olmaz mıydı acaba.
Ayrıca Ricky van Wolfswinkel(Utrecht) ismi seçmemde de Flying Dutchman bloğundaki yazı etkili oldu. Kendisine teşekkür ederim. Futbolcu gelecekte bir Nistelrooy olur mu? Kim bilir.
Hem listeye hem de yazıma bir ekleme daha yapmak istiyorum. Geçmiş yıllarda Almanya da yetişmiş oyuncu sayısı daha azdı ama yetişen iyi isimleri bulup transfer eden ilk Fenerbahçe olurdu. Son yıllarda bu politikadan da vazgeçti takım. Belki Brezilya’ya gidene kadar yanı başımızda biraz araştırma yapsak da yabancı hakkımız daha iyi değerlendirsek olmaz mı? Madem kendimiz yetiştiremiyoruz altyapıdan.
Bu arada sağ olsun trt alman ligini hakkını elinde bulunduruyor ama maçları vermiyor nasıl bir durum anlamadım. Üç beş oynayan Türk futbolcu var onları da göremiyoruz. Listeye ekleyeceğim isimde geçen sezondan beridir trt'nin lütfettiği kadar köln maçlarında izleyebildiğim taner yalçın. Bugün gazetede gördüm hiddink kendisini izlemeye gidecekmiş. Ayrıca lyon’dan kim kallström ve ederson takımlarında kadroya giremiyorlar bir harman nasıl olur dersiniz?habide şu emenike guiza'dan daha kötü oynamaz herhalde değil mi?

Hiç yorum yok: